هفته هشتم بارداری، راهنمای هفته به هفته

هفته هشتم بارداری، راهنمای هفته به هفته

در حالی که ممکن است برخی افراد در هفته ی هشتم بارداری نیز علائم و احساس خاصی نداشته باشند اما در اکثر مواقع شما در هفته هشتم و با شروع علائم اولیه بارداری احساس متفاوتی خواهید داشت.

اندازه جنین در هشت هفتگی چقدر است؟

در هفته هشتم بارداری جنین به بزرگی یک تمشک است، وزن آن حدود 0.04 اونس و اندازه آن حدود 0.63 اینچ است. کودک هر روز حدود یک میلی متر رشد می کند.

علائم هفته هشتم بارداری چیست؟

حس بویایی فرا زمینی!

برای شما در طول این مدت احتمالا همه چیز به طرز عجیبی دارای بو هستند! همه چیز و همه چیز! هورمون های شما در هفته ی هشتم کارهای عجیب و غریبی انجام می دهند و یک حس بویایی مافوق بشری قدیم شما می کنند.

درد سینه ها

در طول هفته هشتم بارداری ممکن است احساس سنگینی و درد در قسمت سینه ها داشته باشید و دلیل آن این است که لوبول های تولید کننده شیر در سینه ها شروع به بزرگ شدن می کنند تا برای شیردهی آماده شوید.

خستگی

هشت هفتگی شاید یک مبارزه ی واقعی برای مقابله با چرت زدن باشد، اما چرا؟

بدن شما انرژی برای رشد جنین را از بدن شما می گیرد و به دلیل اینکه خون بیشتری برای نوزاد تولید می کند فشار خون و قند بارداری شما ممکن است کمتر از قبل باشد برای رفع این حالت خواب کافی داشته باشید و توصیه می کنیم کمی زودتر به رختخواب بروید.

حالت تهوع صبحگاهی

حالت تهوع در هفته هشتم می تواند بیش از پیش خود را نشان دهد. ممکن است حتی به دلیل تهوع نتوانید درست غذا بخورید بنابراین یافتن گزینه هایی که برای شما تهوع آور نیست بسیار مهم است.

گرفتگی عضلات

گرفتگی عضلات یکی از علائم هفته هشتم بارداری است.

به دلیل اینکه رباط های شکم شما با بزرگ شدن رحم کشیده می شود گرفتگی عضلات طبیعی است اما اگر شدید است یا به هر دلیل نگران هستید به پزشک اطلاع دهید.

یبوست

حدودا 50% افراد در دوران بارداری با مشکل یبوست مواجه می شوند برای جلوگیری از آن نوشیدن آب و مصرف میوه ها و سبزیجات غنی از فیبر را فراموش نکنید. اما اگر مشکل ادامه دار بود در این مورد حتما با پزشک مشورت کنید.

خواب های عجیب و غریب

دیدن رویاهای عجیب و غرب و واضح در طول در دوران بارداری چندان غیر طبیعی نیست، هرچند علت این رویاها هنوز مشخص نیست اما افکار و اضطراب هایی که این روزها ممکن است با آن ها مواجه شوید می تواند به این مساله مرتبط باشد.

لکه بینی

لکه بینی می تواند یک علامت هشدار دهنده برای شما و نشانه خطر سقط جنین باشد اما دلایل دیگری نیز از جمله رابطه جنسی وجود دارد (زیرا دهانه رحم شما ممکن است این روزها حساس تر باشد) اما در هر صورت وجود چنین علامتی را به پزشک خود اطلاع دهید تا بتواند همه جوانب را بررسی کند.

اگر دو قلو باردار باشید احتمالا به دلیل سطح بالاتر هورمون ها احساس خستگی و تهوع بیشتری خواهید داشت.

به یاد داشته باشید: اگر احساس تهوع، گرسنگی یا خستگی مفرط دارید، همه اینها به این دلیل است که رشد جنین در حال افزایش است.

همچنین بدانید که نداشتن علائم بارداری در هفته هشتم نیز کاملا طبیعی است. بنابراین اگر هنوز احساس متفاوتی ندارید نگران نباشید. ما قول می دهیم به زودی این اتفاق خواهد افتاد!

علائم بارداری تا چه زمانی ادامه دارد؟

حقیقت این است که شما در تمام طول بارداری علائم مربوطه را تجربه خواهید کرد خبر خوب این است که با پیشرفت بارداری و رشد جنین شدت این علائم کم خواهد شد.

برای اکثر افراد سه ماهه ی دوم زمانی است که از حالت تهوع رهایی پیدا کنند.

اگر در سه ماهه اول هستید و علائمی مثل تهوع، ضعف و … شما را خسته کرده است ممکن است از خودتان سوال کنید که چطور قرار است ماه های باقی مانده را بگذرانید اما سعی کنید آرامش خودتان را حفظ کنید و اجازه دهید سه ماهه ی دوم آغاز شود.

مطالب پیشنهادی:

هفته اول تا سوم بارداری

هفته چهارم بارداری

هفته پنجم بارداری

هفته ششم بارداری

هفته هفتم بارداری

سه ماهه اول بارداری

سه ماهه دوم بارداری

سه ماهه سوم بارداری

غذاهای ممنوع در بارداری

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.