5 نکته اساسی در انتخاب لباس برای کودکان

انتخاب لباس مناسب برای کودکان

مد و شیک پوشی امروزه نقش مهمی را در زندگی همه ی ما ایفا می کند. افراد در هر سنی که باشند مایلند بخشی از شخصیت خود را به وسیله ی لباس هایشان نشان دهند.

روند مد در هر سال یا فصل تغییر می کنند و بسیاری از مردم بر این باورند که تنها حاصل مد، تیپ های عجیب و غریبی است که در خیابان مشاهده می کنند اما این همه ی ماجرا نیست.

در واقع همانطور که گفتیم مردم به وسیله ی مد و نحوه ی لباس پوشیدن می توانند شخصیت خود را تا حدی به دیگران نمایش دهند.

به طور مثال ویژگی های شخصیتی فردی که همیشه لباس های اسپرت و کفش های کتانی می پوشد با فرد دیگری که همیشه در لباس و کفش رسمی ظاهر می شود تا حدی برای همه ی ما مشخص است و دارای یک پیش فرض از هر کدام هستیم.

نحوه لباس پوشیدن، یک راه ساده برای شناخت سلیقه و علایق افراد است و در نتیجه مد نیز مساله ی پر اهمیتی در جامعه کنونی است.

باید بپذیریم که در اولین برخورد با هر شخصی خواسته یا ناخواسته نحوه ی لباس پوشیدن فرد است که در قضاوت ابتدایی ما اثرگذار است. به وسیله ی لباس پوشیدن شما حتی می توانید شادی، غم و احساسات خود را ابراز کنید بنابراین آن را دست کم نگیرید.

انتخاب لباس مساله ای است که می تواند حقایق زیادی را در مورد شما به اطرافیانتان بگوید، حال اگر مسئول لباس پوشیدن فرزند کوچکتان هم باشید اهمیت این مساله دو چندان می شود.

در انتخاب لباس برای کودکان کدام نکات را باید رعایت کنید؟

این یک حقیقت است که کودکان به میزانی که بزرگ تر می شوند درک بهتری از مد و زیبایی پیدا می کنند.

حتما شما هم دیده اید که بسیاری از بچه های امروزی از همان سنین پایین در مورد اینکه چه لباسی به تن کنند نظر داده و جار و جنجال راه می اندازند. ابتدا بیایید در مورد این مساله صحبت کنیم، به نظر شما چاره چیست؟

اعتماد به نفس را از کودکان نگیرید

شاید اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید روحیه ی کودکتان باشد.

اغلب ما به عنوان بزرگسال می دانیم که لباس پوشیدن تاثیر قابل توجهی در اعتماد به نفس و راحتی ما دارد بنابراین کودکان نیز باید یاد بگیرند لباس هایی را بپوشند که در آن احساس راحتی داشته و از پوشیدن آن حس خوبی دریافت می کنند.

اگر فرزند شما نیز در پوشیدن لباس خاصی اصرار می کند بهتر است در چنین شرایطی اعتماد به نفس انتخاب را از آن ها نگیرید.

به آن ها نگویید “تو متوجه نمیشوی” یا “تو بلد نیستی”. تنها کافیست که مرز بندی های خود را مشخص کنید این بدان معناست که شما می توانید به فرزندتان اجازه دهید تا در خانه یا مهمانی های غیر رسمی و خودمانی از بین چندین لباس، خودش یکی را انتخاب کند.

در عین حال فرزندتان باید بیاموزد که در برخی مهمانی های رسمی مانند عروسی و … شما به عنوان شخصی در کنار او حضور دارید که بهترین انتخاب ها را برایش خواهید داشت. طبیعتا نمی توانید اجازه دهید کودکتان در حالی که با شما بر سرپوشیدن لباس لجبازی می کند در یک مهمانی مهم یا عروسی با تیشرت خانگی خود ظاهر شود!

به آن ها بیاموزید که در برخی مهمانی ها و مراسمات مهم اعضای خانواده باید با همفکری یکدیگر لباس بپوشند. برای او توضیح دهید که هر مهمانی نحوه ی خاصی از لباس پوشیدن را می طلبد و در مراسمات عادی و خانه خودش می تواند این انتخاب را داشته باشد.

مشخص کردن این مرزبندی ها هم برای شما بسیار کمک کننده است هم برای فرزند کوچکتان. در واقع شما با این کار به او اعتماد به نفس می دهید تا گاهی اوقات خودش انتخاب کند که قرار است چه بپوشد. مطمئن باشید با گذشت زمان آن ها نیز متوجه اهمیت لباس پوشیدن خواهند شد.

کیفیت را فدای کمیت نکنید

همه می‌دانیم که مد و لباس‌های طراحی شده عناصر ضروری هستند که استایل و شخصیت ما را مشخص می‌کنند اما وقتی صحبت از فرزندان می شود والدین اغلب با چالش لباس مواجه می شوند. این یک واقعیت شناخته شده است که پوست کودکان حساس است و نیاز به توجه و مراقبت زیادی دارد. لباس های باکیفیت کالایی است که به راحتی می تواند این راحتی را فراهم کند.

در انتخاب لباس بچگانه با کیفیت مناسب حتما سختگیر باشید چرا که کودک شما ممکن است نتواند احساسش را از پوشیدن یک لباس خاص برای شما بیان کند.

اغلب کودکان آنقدر سرگرم بازی و غرق در دنیای کودکی خود هستند که فراموش می کنند لباسشان به اندازه ی کافی راحت نیست.

این مساله در مورد نوزادان و کودکانی که قادر به صحبت نیستند اهمیت بیشتری پیدا می کند. سعی کنید خصوصا در فصل تابستان از لباس های نخی استفاده کنید تا هوا به پوست کودک برسد.

دوام لباس

با توجه به قیمت بالای لباس و خصوصا لباس کودک عاقلانه است که لباسی را انتخاب کنید تا با شسته شدن خراب نشده و کیفیتش را از دست ندهد.

خرید لباس با کیفیت برای کودک می تواند در هزینه های شما بسیار صرفه جویی کند. شاید بگویید که کودکان و نوزادان به سرعت رشد می کنند و اصلا زمان آن نمی رسد که یک لباس را چندین بار بپوشد اما بیایید با یک واقعیت کنار بیاییم که هیچ اشکالی ندارد اگر فرزند بعدی شما در خانه بتواند لباس های قبلی خواهر و برادرهایش را بپوشد. البته به شرطی که نو باشند و از آن ها درست مراقبت شده باشد.

حتی اگر فرزند دیگری در کار نباشد نیز شما می توانید لباس هایی که همچنان نو و قابل استفاده هستند را شسته، اتو کرده و به خیریه یا نیازمندان بدهید.

رنگ ها را دست کم نگیرید

درست است که همگی، رنگ صورتی را دخترانه و آبی را پسرانه می دانیم اما ما به تعداد نامحدودی رنگ در این جهان داریم! در انتخاب رنگ لباس کودکان تنوع به خرج دهید و تنها به یک رنگ خاص اکتفا نکنید.

هوشمندانه خرید کنید

اگر قصد خرید سیمونی را دارید یا می خواهید بدون حضور فرزندتان برایش لباس تهیه کنید یا حتی قصد خرید هدیه را دارید و بین دو سایز متفاوت شک دارید همیشه سعی کنید سایز بزرگ تر را انتخاب کنید. اینکه لباس، بزرگ تر باشد و چند ماه دیگر اندازه شود بسیار بهتر از آن است که کوچک باشد (این مساله را در نظر بگیرید که بسیاری از فروشنده های لباس کودک امکان تعویض و مرجوعی ندارند.)

مطلب پیشنهادی: نکاتی برای مراقبت از کودکان در فصل سرما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.