معنی صدای گریه نوزاد شما چیست؟

معنی گریه نوزاد

نوزادان از بدو تولد صداهای مختلفی را تولید می کنند، با اینکه آن ها غرق در وضعیت جدید خود هستند اما برای اعلام نیازها و خواسته هایشان گریه می کنند تا توجه شما را جلب کنند.

برای والدین درک معنی صدای گریه نوزاد دشوار است، آن ها نمی دانند که فرزندشان دل درد دارد؟ خوابش می آید؟ یا گرسنه است؟ اما جالب است بدانید که نوزادان زبان مخصوص به خود را دارند و جالب تر اینکه فرقی نمی کند کجا به دنیا آمده باشند، آن ها یک زبان جهانی مخصوص به خود دارند که در این مطلب قصد داریم شما را با آن آشنا کنیم.

یک تیم تحقیقاتی مطالعات زیادی در زمینه ی صداهای مختلف نوزادان و گریه کردن آن ها انجام داده است، شما با نیز با یاد گرفتن زبان نوزادان می توانید از گریه نوزاد خود رمزگشایی کنید.

در تحقیقی که به مدت 8 سال انجام شد مشخص شد که هر نوزاد از هر نژاد و کشور قبل از شروع به گریه کردن یکی از 5 صدایی که در ادامه خواهیم گفت را تولید می کند.

Neh: گرسنگی
Eh: نیاز به آروغ زدن
Eairh: نفخ شکم
Heh: احساس ناراحتی (گرما، سرما و…)
Owh: نیاز به خواب

معنی صدای گریه نوزاد شما چیست؟ (صداهای قبل از گریه کردن)

صدای Neh و گرسنگی نوزاد

یک نوزاد از صدای Neh استفاده می کند تا به شما اطلاع دهد که گرسنه است، نوزاد همچنین شروع به مکیدن می کند و زبان را روی سقف دهان به سمت بالا هل می دهد.

آن ها همچنین با جویدن دست خود و برگشتن به سمت سینه ی مادر به شما اعلام می کنند که گرسنه هستند.

صدای Eh و نیاز به آروغ زدن نوزاد

زمانی که صدای Eh را می شنوید به این معناست که نوزاد شما احتیاج به آروغ زدن دارد، هوایی که در قفسه ی سینه وجود دارد می تواند برای آن ها آزار دهنده باشد و آروغ زدن به آن ها کمک خواهد کرد احساس راحتی کنند.

مشاهدات دیگر شامل عوض شدن حالت صورت به طوری که گویی احساس درد در چهره نمایان است، خمیدن، لگد زدن، تکان دادن دست ها و حالاتی از این دست نشان می دهد که کودک شما نیاز به آروغ زدن دارد.

صدای Eairh و نفخ شکم نوزاد

اگر نوزادی نفخ یا ناراحتی شکم داشته باشد، از صدا Eairh برای انتقال این موضوع استفاده می کند. این صدا زمانی به وجود می آید می آید که هوای محبوس شده از طریق آروغ زدن نمی تواند آزاد شود و به معده می رود. در اینجا ماهیچه های روده سفت می شوند تا هوا را مجبور به خارج شدن کند.

این صدا همچنین ممکن است به این معنی باشد که نوزاد در حال اجابت مزاج است.

اگر متوجه این صدا قبل از آغاز گریه نوزاد نشدید و گریه شدت گرفت، با گریه های بلند، شدید و ریتمیک مواجه خواهید شد. کودک شما ممکن است پاهای خود را به سمت شکم بلند کند، کمر خود را قوس دهد و به طور کلی بی قرار باشد.

اگر نوزاد در حال اجابت مزاج باشد، زانوهای خود را خم کرده و پاهای خود را به سمت نیم تنه خود می آورد تا به این روند کمک کند.

صدای Heh و احساس ناراحتی نوزاد

نوزادان در هنگام تجربه استرس، ناراحتی یا زمانی که نیاز به تعویض پوشک دارند صدای Heh را ایجاد می کنند. این صدا در پاسخ به یک رفلکس پوستی، مانند احساس عرق کردن یا خارش ایجاد می شود.

وقتی نوزاد احساس ناراحتی می کند، گریه او معمولاً خفیف و متناوب است.

صدای Owh و خواب آلودگی نوزاد

نوزادان Owh را ایجاد می کنند تا به شما اطلاع دهند که احساس خستگی می کنند (صدایی شبیه خمیازه).

اگر زمان چرت زدن فرا رسیده باشد، ممکن است کودک شما شروع به مالیدن چشمان خود کند. گریه آنها ممکن است آهسته آهسته شروع شود و به تدریج لحن و شدت پیدا کند.

تشخیص این صداها قبل از اینکه گریه آغاز شود به شما کمک می کند تا مشکل را رفع کنید.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.