راهنمای انتخاب پوشک مناسب برای نوزاد

انتخاب پوشک مناسب نوزاد

خرید و انتخاب پوشک مناسب یکی از دغدغه های والدینی است که به تازگی صاحب فرزند شده اند، معمولا سردرگمی بین انواع مختلف برند ها اولین چالشی است که با آن روبرو می شوید از مای بیبی، مولفیکس و جان به به تا هاگیز و …

انتخاب یک پوشک نامناسب در بهترین حالت می تواند باعث پس دادن یا به اصطلاح نم زدن کودک شما شود اما پوشکی که کودک شما با آن راحت نباشد احتمالا باعث بی قراری، بی خوابی، سوختگی و انحراف پا، حساسیت و مواردی از این دست شود بنابراین انتخاب پوشک مناسب در سلامتی فرزند شما نیز تاثیرگذر است.

هرچند که اولین پوشکی که خریداری می کنید احتمالا بر اساس توصیه اطرافیان است اما ما در این مطلب قصد داریم تا مواردی را که به شما کمک می کند بتوانید انتخاب بهتری برای خرید پوشک داشته باشید را ذکر کنیم.

برند

اولین نکته ای که همه ی ما همیشه در زمان خرید کردن به صورت ناخودآگاه به آن توجه می کنیم نام برند است، هرچقدر هم که ادعا کنیم برندباز نیستیم اما در نهایت نمی توانیم انکار کنیم که شنیدن یک نام آشنا توجه ما را بیشتر به خودش جلب می کند.

شاید در مورد بسیاری از کالا ها بتوانیم بگوییم که احتمال دارد حتی کالایی که شناخته شده نیست بهتر از کالایی باشد که برند است و پول برند بودنش را می گیرد اما در مورد پوشک به دلیل اینکه این کالا به طور مستقیم با سلامتی کودک شما در ارتباط است سعی کنید از برندهای مطرح استفاده کنید.

این برندها به دلیل اینکه سابقه ی طولانی تری در تولید پوشک دارند دارای تخصص بیشتری بوده و احتمالا تحقیقاتی در زمینه ی تولید و توسعه ی این محصول با ویژگی های جدید و کیفیت بالاتر انجام داده اند.

شما می توانید خرید پوشک ارزان اینترنتی را از فروشگاه نی نی جور به راحتی و تنها با چد کلیک انجام دهید و درب منزل خود تحویل بگیرید.

ویژگی ها

هنگامی که چند برند مطرح را انتخاب کردید بهتر است ببینید که هر یک از آن ها کدام یک از ویژگی های زیر را دارا است:

جذب خوب

اولین موردی که ممکن است شما را از استفاده ی یک پوشک خاص منصرف کند قدرت جذب پایین است، اینکه هر روز مجبور شوید لباس ها و ملحفه کثیف بشورید اصلا خوشایند نیست این مساله علاوه بر اینکه زحمت شما را زیاد می کند اگر قدرت جذب پوشک بالا نباشد به دلیل تماس رطوبت با پوست باعث سوختگی و التهاب خواهد شد و پس از آن مجبور هستید از انواع و اقسام کرم های سوختگی استفاده کنید.

خطوط نشانگر رطوبت

امروزه برندهایی مانند Huggies با پوشک هایی که دارای خطوط نشانگر رطوبت هستند وارد بازار شده اند. اینها خطوط سفیدی هستند که با کثیف شدن کامل پوشک تغییر رنگ می دهند. این یک ویژگی بسیار مفید است و به مادران کمک می کند تا به قبل اینکه رطوبت پوشک زیاد شود و امکان پس دادن داشته باشد آن را تعویض کنند.

نرمی و قابلیت تنفس

از آنجایی که پوست کودک شما لطیف و حساس است، جنس پوشک از اهمیت بالایی برخوردار است. اطمینان حاصل کنید که پوشک از مواد نرم و قابل تنفس ساخته شده است تا جریان هوا محدود نشود.

قابلیت کشش و تناسب

یکی دیگر از ویژگی های مهمی که باید در پوشک به دنبال آن باشید قابلیت کشسانی خوب است یک پوشک مناسب باید آنقدر کشش داشته باشد که به دور پای کودکتان را بگیرد بدون اینکه چین و ردی روی پوست باقی بماند.

اندازه یا وزن کودک

اندازه پوشک برای نوزادان بسته به وزن آنها متفاوت است، بنابراین بهتر است نوزاد خود را قبل از خرید پوشک وزن کنید. او هر چند ماه یکبار به پوشک‌هایی با سایز بزرگتر نیاز دارد، بنابراین از خرید بیش از اندازه ی یک سایز به صورت یکجا خودداری کنید چون ممکن است به زودی کوچک شود و بودجه تان هدر برود.

به یاد داشته باشید تنها در صورتی که پوشک برای کودک شما خیلی تنگ شده است به سراغ سایز بعدی بروید.

بودجه

هر کودک بسته به عوامل متعدد عادات مدفوع منحصر به خودش را دارد به این معنا که برخی از کودکان ممکن است نیاز بیشتری به تعویض پوشک داشته باشند و برخی کمتر. دانستن عادات مدفوع کودک به شما کمک می کند تا تخمین بزنید که در یک ماه به چند پوشک نیاز خواهید داشت و احتمالاً چه مقدار برای آن خرج خواهید کرد.

قیمت بالا همیشه به معنای کیفیت عالی نیست، بنابراین توصیه می کنیم به جای خواندن برچسب قیمت، به ویژگی های هر پوشک توجه کنید.

حساسیت پوستی

اگر کودک شما دارای حساسیت پوستی است حتما توجه کنید پوشکی که انتخاب می کنید ضد حساسیت باشد این یک ویژی مهم است که باید حتما به آن توجه کنید.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.