انتخاب کفش مناسب برای کودکان

انتخاب کفش مناسب کودک

انتخاب کفش مناسب برای کودکان می تواند برای والدین کمی چالش برانگیز باشد چون در واقع این والدین هستند که باید تشخیص دهند کفش برای کودک اندازه است یا خیر؟ آن ها علاوه بر انتخاب سایز و استایل مناسب باید کفشی را انتخاب کنند که پوشیدن آن راحت باشد.

در این راهنما ما به شما کمک خواهیم کرد تا بتوانید کفش مناسب برای فرزند خود را تهیه کنید و همچنین به شما خواهیم گفت که چه مواردی را رعایت کنید تا کفش ها دوام بیشتری داشته باشند.

به نظر می رسد بسیاری از بچه ها از راه رفتن خسته نمی شوند! در حالی که این مساله به رشد همه جانبه ی کودک کمک می کند شما به عنوان والدین باید مراقب باشید تا بتواند فعالیت هایش را به راحتی انجام دهد.

در صورتی که لباس کودک شما مناسب نباشد به طور مثال خیلی ضخیم یا نازک باشد و یا زبر باشد قطعا باعث بی قراری و ناراحتی او خواهد شد.

علاوه بر لباس اگر کفش کودک مناسب نباشد علاوه بر اینکه در فعالیت های او اخلال ایجاد می کند می تواند به سلامت او نیز آسیب بزند.

برای خرید کفش بچگانه باید سن و میزان فعالیت او را در نظر بگیرید.

برای کودکان نوپا و خردسال باید کفشی را انتخاب کنید که هم در پا راحت باشد و هم پوشیدن و درآوردن آن کار سختی نباشد.

کفش های بند دار انتخاب ایده آلی برای بچه ها نیست زیرا علاوه بر اینکه بستن آن ها ممکن است دشوار باشد و کودک نیز اجازه ی این کار را به شما ندهد به راحتی باز شده و مدام مجبور به بستن مجدد آن خواهید بود.

کفش هایی که دارای بندهای چسب دار یک گزینه مناسب برای کودکان نوپا بوده و به راحتی باز و بسته می شوند.

اگر کودک شما فعالیت های بدنی زیادی مانند دویدن و پریدن دارد کفشی که برای او انتخاب می کنید باید علاوه بر راحتی و انعطاف پذیری دارای دوام بالا نیز باشد.

اما چنانچه فرزند شما تحرک کمتری دارد یک جفت صندل سبک و قابل تنفس خصوصا در فصول گرم می تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد.

چرا انتخاب کفش مناسب کودک تا این اندازه مهم است؟

به عنوان یک بزرگسال احتمالا تجربه ی پوشیدن یک کفش نامناسب را داشته اید و می دانید که پس از پوشیدن طولی نمی کشد که به جهت ناراحتی هنگام راه رفتن تمام تمرکز شما روی کفش هایتان می آید و ادامه مسیر را برایتان دشوار می کند.

فرقی نمی کند که کفش پشت پای شما را اذیت می کند یا کناره ها یا …در هر صورت پوشیدن آن برای شما مضر خواهد بود.

پوشیدن کفش نامناسب در طولانی مدت می تواند به سلامت شما آسیب بزند این مساله خصوصا در مورد کودکان بسیار مهم است زیرا پای آن ها همچنان در حال رشد است.

کفش مناسب برای زمان و مکان مناسب

به دلیل رشد سریع کودکان فرزند شما قطعا هر یک سال یکبار یا حتی کمتر از آن به یک کفش جدید نیاز خواهد داشتکه برای او مناسب باشد.

علاوه بر این توجه داشته باشید کودکان نیز مانند بزرگسالان برای مناسبت ها و مکان های مختلف به چند جفت کفش احتیاج دارند.

قطعا کفشی که فرزندتان را با آن به مهد کودک می فرستید با کفشی که موقع ورزش به پا می کند باید تفاوت داشته باشد.

انتخاب کفش مناسب برای کودکانی که هنوز راه نمی روند

بسیاری از مادران به جهت زیباتر شدن پوشش کودک خود حتی اگر هنوز نتواند راه برود مایل هستند که از کفش برای او استفاده کنند تا زیبایی دو چندانی به استایل او بدهند.

در این سن توصیه می کنیم به جای استفاده از کفش هایی که رویه و زیره ی ضخیمی دارند از پاپوش استفاده کنید که از جنس نرم و سبک ساخته شده است و علاوه بر آن به زیبایی فرزندتان نیز کمک می کند.

خرید پاپوش نوزادی دخترانه و پسرانه

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.