آیا مصرف چای و قهوه در دوران بارداری مضر است؟

مصرف کافئین در دوران بارداری

کافئین یک محرک است که در قهوه، چای سیاه و سبز، نوشیدنی های انرژی زا، برخی از نوشابه ها و شکلات یافت می شود.

به طور کلی نوشیدن آب در دوران بارداری یکی از فاکتورهای بسیار مهم است که در سلامت مادر و جنین تاثیر دارد اما در مصرف و چای و قهوه باید دقت بیشتری داشت.

میزان مجاز مصرف قهوه و چای در بارداری

برای اطمینان خاطر توصیه می شود که زنان در صورت بارداری یا تلاش برای باردار شدن، مصرف روزانه کافئین خود را به 200 میلی گرم در روز (تقریباً دو فنجان قهوه) محدود کنند.

یک فنجان چای سیاه تقریباً 50 میلی گرم و یک فنجان چای سبز حدود 25 میلی گرم کافئین دارد.

مقدار متوسط کافئین در یک فنجان قهوه 85 میلی‌گرم است، اما بسته به نوع دانه‌های قهوه و نحوه تهیه می‌تواند از 40 تا 175 میلی‌گرم متغیر باشد.

چای سیاه و سبز نیز در حد متعادل در دوران بارداری بی خطر هستند. اما از آن جایی که کافئین دارند مراقب باشید که تا چه اندازه چای می نوشید. برخی دمنوش های گیاهی دیگر نیز با عوارض بارداری مرتبط هستند. قبل از دم کردن اطمینان حاصل کنید که برای شما و کودکتان بی خطر هستند.

تاثیر کافئین در میزان باروری

هیچ مدرک روشنی مبنی بر اینکه کافئین بر توانایی باردار شدن تأثیر می‌گذارد وجود ندارد، اما برخی از مطالعات نشان داده‌اند که زنانی که مقادیر زیادی کافئین مصرف می‌کنند ممکن است مدت بیشتری طول بکشد تا باردار شوند و خطر سقط جنین در آن ها بیشتر است.

برخی از کارشناسان هشدار می دهند که مصرف زیاد کافئین می تواند خطر سقط جنین و وزن کم هنگام تولد را افزایش دهد.

تاثیر کافئین در باروری مردان

دوزهای بالای کافئین ممکن است بر کیفیت اسپرم تأثیر بگذارد، اما مشخص نیست که آیا این مساله به طور مستقیم بر باروری مردان تأثیر می گذارد یا خیر.

تاثیر کافئین در باروری زنان

اگرچه کارشناسان نمی توانند دقیقاً بگویند کافئین چگونه می تواند بر باروری زنان و سلامت جنین تأثیر بگذارد، اما اتفاق نظر دارند که دوزهای بالا احتمالاً اثرات منفی دارد.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.